Wednesday, November 19, 2014

PADANG BESAR & EMAS KERAJANG ( FREE DUTY ) PERLIS

Yey.. akhirnya aku berjaya !! berjaya dan berjaya!!! mengambil gambar di  Padang Besar... hakhakhakha... hek  Eleh..ingatkan apa tadi... wooo... susah tau aku nak bagi perhatian ambil gambar kat padang besar. Bila sampai sana..mata aku berpinau tengok pin tudung yg berbagai tu. liplapliplap..belum masuk lagi bab kain baju, pinggan mangkuk dan barang kemas pun ada tau... Korea mari beb.. org cakap padang besar punya emas.. made in korea punya..tahan lama... warna emasnya lambat luntur.. jadi kalau nak beli Tanya la yer..emas Korea ker ni ? heheheheh..kalau korang kena tipu..jangan salahkan aku...
Aku pernah beli.. gelang kaki.. cun.. org jual tu cakap..Emas Korea.. wah.. tak dapat pi korea..beli kat Padang pun oklah. Dan aku pakai..ermm..boleh tahan la..lama juga warna emas tu baru hilang. Dan ketika gelang kaki tu terputus..warna emasnya masih ada.. so..bagi aku..aku puas hati gila. RM15.00  jer pun.tak puas hati saja la tu.. Sekali pandang...dua kali pandang..memang macam emas Ori.. Jangan tak caya.. isteri-isteri bos-bos aku yg besar-besar..kalau datang Perlis..diorang akan angkut emas Padang Besar. Kata diorang.. seronok pakai tukar-tukar design setiap kali majlis.. dan kalau hilang pun..diorang tak kesah.. ooo...gitu sebenarnya.
Sudah..jgn cakap panjang..jom layan gambar.. aku snap sampai free duty...minyak Wangi laa...
 


 Dah nak sampai Padang Besar... Area ni banyak Lori Besarr
 Sampai sini.. terus singgah basahkan tekak kat gerai dulu.. bukan sebab dahaga pun..tetapi..kami sampai awal..gerai belum buka habis lagi.. hahkhakhakah..
Ini baru gambar 1 gerai.. kat dalam ni ada..banyak gerai ..berapa ? entah aku tak pernah kira berapa gerai.. mata aku Nampak apa yg diorang jual jer.... liplap...liplap.. boleh pasang semua ni kat tudung tak ?

Aku tak tergoda sangat dengan pakaian.. Jersi pun banyak kat sini..

Yang ni.. produk kecantikan. Ori atau Tak ? aku tak tahu..tetapi harga memang murah banyak.. kalau yg RM160.00 tu..tinggAlla dalam RM 140.00. Banyak yg fames kat Malaysia ni...ada di jual disini. Bagi sesapa yg gila produk kecantikan ..memang boleh nagis bila tahu harga yg diorang jual. Aku try risik pada penjual..katanya ori..stokis bagi murah sebab diorang sesame peniaga berpakat ambil serentak.. jadi dapat harga murahhhh... entahla..  terpulangla korang nak percaya atau tak.

Ini makanan penambah berat badan. Nampak macam kecik-kecik jer..takda efek kat body..tapi kalau tiap hari ngadap ni..memang boleh tambah lemak cute oo.. Aku suka beli biji gajus bakar..waa...marbeles.. lepastu boleh kentut dendiam... hahahahha.. kalau aku makan biji gajus bebanyak.. memang aku rasa kembung perut. Tapi sedap..makan dulu..sakit tanggung kemudian. Pergh ..ayat tak sedar diri.. bila sakit..sibuk nak ngadu kat suami.Buat muka sekupang. Hehehehe..

Lepas habiskan separuh dari duit yg korang bawa kat Padang Besar..pi usher kat Emas kerajang pula.Minyak Wangi..murah sikit dari pasaraya la.. Kalau nak masuk sini..tak perlu passport atau apa-apa..

 Korang masuk ja ikut sini.. bila nak lalu tu cakap la kat encik kastam & Imegresen..nak pergi Free Duty.. So..lambai-lambai tangan..tekan minyak keta sikit..dah pun sampai.
Jadi..jangan buat-buat terlajak ke Hadnyai key. Kalau nak lajak juga boleh..bawa ja Pasport sekali.
Minyak wanigi kat free duty ni murah la dalam RM20.00- RM30.00 ringgit. Tetapi..kalau diaorang buat sale.. lagi murahla. Dari info yg aku dengar 01/12/2014 ni ada sale kat sini. Harga cokelat pula.. okla.. tapi aku lebih suka cokelat di Langkawi ..
Jadi.. Mai la Perlis... Jalan - Jalan makan angin. Cuti sekolah tahun ni..aku ada misi.. pusing Perlis dan ambil gambar untuk tatapan kengkawan semua kat blog nih. Boleh jadikan rujukan dan glamer kan Perlis lagi. Perlis Indah Lagi Permai... cewwahhh.... 
 I Love Perlis.. I Love Malaysia.
 
 
 

No comments:

Nufnang